Länkar Forum
Film   Gaming: WoW - Mists of Pandaria, fem år senare Tillbaka
Kommentarer 19 kommentarer, 11805 klick.

Vid felaktigheter med en länk rapportera här!
Raderar...
Inlägget är borttaget 2017-10-09 00:25 | #1
Flapflapflap, Donator 2017-10-09 00:25 | #2
Wow dog när blizz bestämde sig för att alla ska få allting. När bara top 1 % fick ta del av det svåraste i spelet så fanns det alltid någonting att sikta på, fanns det alltid ett nytt mål att försöka nå. När man kan dinga maxlevel på några timmar och sedan köra sista bossen i spelet efter ytterliggare några timmar så finns det inte längre några mål att nå.

Hoppas att nästa expansion gör att man blir en äventyrare i en gigantisk värld, istället för en demigud som ska själv rädda världen... samtidigt som det springer omkring tusentals exakt likadana demigudar som du.

... fett bra social analys när jag tänker på det... Kommunism fungerar inte! Wow har bevisat det med sitt eget förfall!
Xwion, Donator 2017-10-09 00:53 | #3
Yepp. Blizzard skjuter sig själva om och om igen. Man tappar spelare och gör spelet enklare för att "få igen" sin spelarbas. Men det är förfan då man ger upp. ALLA får allt.
FaderJord, Donator 2017-10-09 01:07 | #4
Mists of Pandaria, den expansionen sjönk skeppet för mig
Shawaam, Donator 2017-10-09 01:07 | #5
LFR/LFG är hemska tools för spelet. Bekvämt, ja, produktivt för ett spel som direkt bygger på interaktion, nej. Man teleporteras hit och dit, sitter i Orgrimmar konstant från level 15 och uppåt. Du kan få fulla epics genom att enbart göra just det. Världen känns mindre än någonsin.
wqube, Donator 2017-10-09 01:29 | #6
#5 Shawaam: Håller med dig, det var roligare när man fick smyga mellan Kalimdor och Eastern Kingdoms för att gå WC för nån epic till sin twink. Det var tider, det! Eller att man fick ta sig till en dungeon för att använda de där förbannade summoning stenarna. Kanske låter ironisk, men det var en hatkärlek till det spelet!
Äpplett, Donator 2017-10-09 01:40 | #7
Saken är väll att wow är medvetna om att oldschool var bättre, VARFÖR löser dom inte problemet då? Är det en sista livboj dom kanske har?
Kewytheone, Donator 2017-10-09 01:46 | #8
#7 Äpplett: Tror att folket som spelar wow nu, trivs med den bekväma spelstil som wow har nu, man teleporteras hit och dit, behöver inte direkt anstränga sig osv. Och folket som tycker spelet tappat sin charm har vänt sig till diverse privatservrar som Elysium etc.
Derkaderb, Donator 2017-10-09 02:04 | #9
Alla föregående talare är spot on, och alla man pratar med som spelar känner samma. Vad krävs för att Blizzard ska lära sig att man vill ha lite utmaning? Finns ingen känsla alls längre. Förr följde man Memento Mori, Nihilum med deras progress och gjorde tom alts på deras servrar för att man skulle kunna inspecta dem efter en ny world first.

Man provar nya MMO's men ändå är det inget som känns skönare än WoW, och man har något hopp om att det ska bli lite mer som det var förr med varje expansion som släpps.
Det är bara raiders som ska ha chans på epicsen, eller låg chans som TBC hade med heroic 5-manna. Då kändes det unikt att få en epic. Så mycket som man farmade UBRS för sina Dal Rends back in the days, då var det sån jäkla glädje att få en blå off-hand.
Riiw, Donator 2017-10-09 02:32 | #10
Tycker dock att Legion har varit ett steg i rätt riktning, man känner iaf inte att man inte har något göra som det var i WoD, Mythic+ för dem som gillar svår dungeon content och hittills helt okej raids
Session13, Donator 2017-10-09 07:33 | #11
LFG/LFR försvinner = spelar ingen roll så länge flying mounts finns kvar.
Sedan så kan du ju spamma dungeons nu, utan att säga ett enda ord till dina grupper på flera timmar.
Förr krävdes social interaktion för att sätta ihop en grupp, nu gör blizzard det åt dig.
Flapflapflap, Donator 2017-10-09 08:05 | #12
Personligen fattar jag inte riktigt varför det inte finns något företag som försöker fånga vanilla/tbc/pre-LFD wotkl känslan i ett nytt spel...

Alla bara kör vidare på candycrushliknande "instant reward" system som håller intresset uppe i typ 5 minuter, och för att sedan dö ut igen vilket sen kräver att man hittar ett ny instantreward efteråt. Enormt tröttsamt. Som att käka godis till frukost, lunch och middag.

Testade wow nu igen i typ 2-3 timmar och körde bara arena 3v3, whips whops och så var mina bags fylda med epics och mitt "artifact" vapen som tog typ 2 timmar att skaffa var maxat med artifact power. Lite meh. Vad är poängen liksom?
Skurt, Uppdaterare, Donator 2017-10-09 09:31 | #13
Slutade i MoP också. Riktigt usel expansion.
gal1, Donator 2017-10-09 14:17 | #14
Inte är det någon av oss som har tid med oldschool grindande nå mer anyway boys
Shawaam, Donator 2017-10-09 16:00 | #15
MoP i sig... Jag vet inte, konceptet i sig kändes inte seriöst, pandor som slåss mot känslodemoner. Pandaria är dock en vacker kontinent, dess quests var faktiskt bra, dess dungeons och raids var helt okej (vissa sämre, vissa bättre), och den hela striden mellan Horde och Alliance var frän.

Så, det är väl just pandor och munkar och den där filosofiska striden mellan gott och ont som gör att det ändå inte känns seriöst. Det känns verkligen som Kung-Fu Panda.

Självklart också hur spelet blir enklare och enklare efter varje expansion. Det började ju med Patch 2.4.0 med att Magister's Terrace gav lättillgängliga epics bara sådär, sedan blev det ännu mer lättillgängliga epics i WotLK, och så vidare och så vidare.

Nu får du legendaries utav att göra quests. ecksde
Ultima, Donator 2017-10-09 19:15 | #16
Aldrig lirat WoW, men det är ju tyvärr såhär det går med alla MMOs. Spelade Rift förr och raidade runt som fan, sen vart det PTW och skiten gick åt helvete. Nu gör de reklam om 50% rabatt för skins som vann nån jävla fashion tävling...
Nozzlo, Donator 2017-10-09 20:39 | #17
#14 gal1: Är väl lite detta som ligger bak, vi som spelade i ungdomen när det faktiskt gick ut på att vara svårt, har vuxit upp.
Nu vet jag att det finns en stor andel gamers i 30+ men utvecklarna börjar ju se faktum att genomsnittsåldern på gamers sjunker och med det, även intresset för svåra spel. Småskitarna vill ha cod. Snabbt enkelt och inga konsekvenser. De siktar in sig på den nya generationens krav på curling och tillgänglighet då förr eller senare kommer vi som är skolade den hårda vägen att försvinna mer och mer.
Porygon, Donator 2017-10-09 21:05 | #18
#6 wqube: Hade du inte en warlock i vanilla som kunde summona vare bara för alla 5 att börja springa
wqube, Donator 2017-10-09 21:29 | #19
#18 Porygon: Kanske du har rätt i, kommer kanske ihåg hur det va när jag var som mest nöjd med spelet...

Du måste vara medlem samt ha donerat för att kunna kommentera,
registera ett konto nu. Eller logga in i menyn till vänster.


Copyright Existenz - All rights reserved.
Det tog 0.021902 sekunder för 7 ninjor att ha ihjäl 17 samurajer!


Donera Mera!